Hello!!!!

No nyt mä oon sitten palannut kaustisilta.Ihan kivaa oli. mutta asiaan nyt mä kirjotan tähän että millaista mulla oli siellä.

Maanantain 10.7.2006

Nousin aamulla seitsemältä vaikka en perjaatteessa nousekkaan niin aikaisin.Söin aamupalan pakkasin vikat tavarat ja sitten äiti ja isä lähti viemään meitä s-marketin pihaan josta linkka lähtisi.Pakkasimme tavarat autoon hyvästelime isät ja äidit ja lähdimme 4 tunnin ajomatkalle kaustisiin.Matkalla pysähdyimme kerran jossain ihan umpi oudossa paikassa josta ostin kaakao juoman ja sämpylän.Sitten ajoimme vielä noin  2 ja ½-tuntia  kunnes olimme perillä.Ensin Leena-maija haki Ismon kanssa meille pelimannipassit ja sitten lähdimme maijoittumaan puumalan koululle.Siellä oli patjoja ja hetekoita valmiina meitä varten ja itse piti tuoda tyyny ,lakan ja maakuupussi/peitto.Kun olimme majoittuneet lähdimme festivaali alueelle.Emme ehtineet kiertää paljon ollenkaan koska meillä oli melkein heti konsertti Torilavalla.Konsertti kesti noin päälle puolituntia ja sitten meillä oli aikaa kierellä yhteen toista asti huom illalla.Ajattelimme kuitenkin kavereideni Ellan,Ellan,Essin,Sini ja Elisan kanssa että menemme aikasemmin puumalaan festivaali bussilla.Odotimme bussia jonka piti tulla 20:35 mutta bussi ei tullutkaan.Pysäkille pysähtyi esiintyjien busseja muttei ainuttakaan festivaali  bussia.Sitten Ella soitti isälleen ja pääsimme hänen kyydissään Puumalaan.Siellä Ellan äiti oli laittanut iltapalaa mutta emme kuitenkaan ottaneet vaan söimme omia eväitä.Sitten vaihdoimme yövaatteet ja pelasimme pelejä.Ella,Ella,Essi ja Elisa pelasivat uunoa ja minä ja sini korttia.Sitten pelasimme pullon pyöritystä ja meillä oli hirmu hauskaa.Sitten Essin piti mennä asuntovaunuunsa nukkumaan tai jotain.Me valvoimme silti vielä.Sen jälkeen pelasimme hauskaa tarina peliä.Pelin idea oli se että jokainen sai paperin ja kirjoitti siihen jonkun henkilön/henkilöt (esim.James Bond ja Joulupukki)Sitten hän taittoi paperin yläreunan kirjoituksensa päälle ja antoi paperin seuraavalle joka kirjoitti sitten mitä tekee.Kirjoittaja ei kuitenkaan saanut katsoa mitä edellinen oli kirjoittanut vaan kirjoitti siihen jotain (esim. juttelevat) ja taittoi paperin.Seuraava kirjoitti missä (esim. kahvilassa) ja taittoi taas lapun.Seuraava kirjoitti missä(huom. nyt sen pittä olla paikkakunta tai  maa  esim.Sveitsi)ja taittoi taas paperin.Seuraava kirjoitti jonkin kellon ajan (esim. 12:00) ja sitten papereitten pitäisi palata takaisin omistajilleen.Ja sitten jokainen luki tarinan ääneen.Kun olimme pelanneet muutaman kierroksen tätä piti mennä pesemään hampaat.Sitten me menimmme nukkumaan.

Tiistain 11.7.2006

Heräsin aamulla vähän jälkeen kahdeksan siihen että Ella tökki minua selkään ja kuiskais että pitäis herätä että päästään aamupalalle.Nousin vaihdoin vaatteet ja suunnistimme keittiöön aamupalalle.Suurin osa ihmissistä oli jo herännyt ja melkein kaikki istumapaikat olivat varattuja.Tein itselleni leivän otin lasin mehua ja lautasellisen muroja ja suunnistin Ellan kanssa muutamalle vapaalle paikalle.Kun olimme syöneet kokosimme nuotti telineet ja laitoimme soittimet valmiiksi sillä tänä aamuna olisi harjoitukset.puolituntia aamupalan jälkeen menimme ulos ja pidimme noin puolen tunnin harkat.Sitten nousimme linkkaan ja ajoimme festivaali aluelle jossa pyörimme Ellan,Ellan,Essin,Sini,Elisan ja Alman kanssa.Teimme päivän mittaan kaikenlaista koska meill äoli konsertti vasta 20:00.Konsertti kesti puolituntia ja sen jälkeen esiintyivät balladipelimannit.Ella kuunteli konsertin ja minä ja sini haimme iltapalaa läheisestä kaupasta.Sitten menimme koululle Ellan isän kyydillä.Kävimme suihkussa söimme iltapallaa.Ja kävimme pelaamassa erän uunoa Ellan teltassa.Emme ehtineet pelata kuitenkaan kauan koska hieno helma Alma halusi nukkua.Alma halusi nukkua Ellan kanssa teltassa viimeisen yön.Joten lähdimme sisälle.Pyörimme sisällä hereill äties kuinka kauan koska eräs nainen ja hänen pienet lapsensa olivat meidän kanssa samassa huoneessa ja he olivat menneet aikaisin nukkumaan emmekä me saanet melutaetteivät he heräisi.Kävimme nukkumaan vartti ennen kuin linja.auto saapui pihaan.Ella söi pähkinöitä ja halusi jutellla mutta minua nukutti niin että nukahdin melkein heti.

Keskiviikko 12.7.2006

Heräsimme puoli yhdeksältä aamulla ja menimme aamupalalle.Söin aamupalaksi samaa mitä edellis aamunakin ja sitten pakkasimme tavarat.Emme pitäneet aamullla kuitenkaan harjoituksia koska ulkona satoi kaatamalla ja ukkosti ja salamoi.lähdimme festivaali aluelle puoli yhdeltätoista  ja kiertelimme siellä.Ruokailussa tuli pientä kräänää ja niimpä jatkoimme kiertelemistä kaksin.Otimme muutaman kuvan korteiksi mummulle ja puska soitimme koteloon.Saimme rahaa kumpikin päälle kolme euroa ja meitä haastateltiin suomenmaa lehteen.Haastatteljat kuitenkin sanoivat ettei ole vielä varmaa pääsemmekö me lehteen.Kävimme ostamassa hattaraa ja sini osti jäätelön ja sitten menimme bussille.Paluumatka sujui ärsyttävissä merkeissä silläeräät pojat härnäsivät siniä koko paluumatkan.Pysähdyimme kerrran matkalla juustoportissa.Josta sini osti meille leivät ja minulle tripin.Sen jälkeen paluumatkalla eräs pojista otti sinistä kuvia vaikka se kielsi ja kukaan aikuisista ei edeskieltänyt sitä.Pikkaisenko oli epäreilua!!Kun olimmee särkänniemen kohdalla muuta tyyppi mukaan lukien Alma ja hänen ärsyttävä pikku veljensä jäivät pois.Kun jotkut huusivat Almalle että heippa ja nähdään ensivuonna ja sellaista niin minä huusin että "hyvästi toivottavasti ei tavata enää koskaan.Kun pääsimme perillle halasimme äitiä tiukasti otimme tavaramme ja häippäisimme kotiin.Kotona annoimme tuljaiset ja menimme nukkumaan

Huh huh tulipas pitkä kirjoitus toivottavasti jaksatte lukea