No täällähän minä taas piiiiitkästä aikaa olen.Nyt tulee sitten vähän juttua mitä kaikkea olen hommaillut ja mitä on tapahtunut ja mitä aijon hommailla viikonloppuna. Mutta joo... No mummu soitti maanantaina että isän kanssa tahtois jutella mutta isä oli just meny saunaan ja sillä menee saunassa aina hetkinen. Joten minä sanoin että voin viihdyttää mummua sillä aikaa kun me iskää odotellaan mutta ei se sitten jaksanut odottaa että isä tulee luurin toisen päähän ja sanoi että kun sen pitäis marjamehunsa päästä tekemään loppuun niin että mää voin ihan hyvin kertoa sille että mitä asiaa on ja minä suostuin.Silloin mummu sen puhua pamautti aivan tyynenä."mää olin tossa perjantaina silmälääkärillä käymässä ku on sinne aika varattu ja se lääkäri sano että pitäis uudet lasit hommata että ku ei  vanhat enää kelpaa niin ja sitten mulla todettiin kaihi että joutuu leikkaukseen muttei viä vähään aikaan kun se on vasta niin alku vaiheessa". Minä ihmettelen vieläkin että miten se saatto sanoo ton niin rauhallisesti.No sitten tässä pari päivää sitten kun tulin pyörällä kotiin niin alamäessä pyörän etu rengas tökkäs johonkin.Pyörä kaatu sivulle ja minä kyljelleen maahan.Nyt kiva mustelma lantio luun kohdalla,oikea jalka mustelmilla ja oikea käsi ei nouse ylös asti ilman että sattuu.Että silleen.Niin ja sitten toinen mummu makaa kotona kipeenä sängyssä ja oksentaa. Mutta tuossa oli jo ihan tarpeeksi inhottavia ja surullisia asioita.Niin että nyt on sitten tällaisen "loppu kevennyksen" vuoro. Tämä on meiän hissan tunnilta.

Me on puhuttu hissassa suomen sodasta ja sitten hairahduttiin puhumaan kyseisen aika kauden ruuasta ja opettaja kysyi että miten ne saivat jäätelöä tehtyä kun me katseltiin kirjasta valtiopäivien menuuta niin siinä luki jäätelö ja nuo valtiopäivät olijärjetetty kesällä.niin opettaja kysyi että miten se oli saatu säilymään se talvella otettu jää.niin meikä poika joka oli kuunnellut vain loppu osan niin vastasi että paskastimessa tietty. Ja siitäkös vasta nauru syntyi.Ja toinen asia josta puhuimme oli porvoon tuomiokirkon tuhopoltto.Tässä kohtaa Mari (luokka kaverini) ei ollut kuunnellut ja kysyi että oliko silloin kännyköitä.Sillekin me nauroimme . Että sillen mutta ei mulla muuta